Kalkulator PPK
Sprawdź, ile Ty i pracodawca wpłacicie do PPK oraz jakie dopłaty państwa mogą zasilić rachunek.
Jak liczymy?Wpłaty pracownika, pracodawcy i państwa
Podstawowa wpłata pracownika wynosi 2% wynagrodzenia, a podstawowa wpłata pracodawcy 1,5%. Pracownik może mieć wpłatę podstawową obniżoną nawet do 0,5%, jeśli spełnia ustawowy warunek dotyczący łącznego wynagrodzenia.
Pracownik może zadeklarować wpłatę dodatkową do 2%, a pracodawca do 2,5%. Łącznie każda ze stron może wpłacać maksymalnie 4% wynagrodzenia.
Państwo może przekazać 250 zł wpłaty powitalnej oraz 240 zł dopłaty rocznej po spełnieniu ustawowych warunków. Kalkulator uwzględnia 250 zł po co najmniej 3 pełnych miesiącach uczestnictwa z wpłatami podstawowymi oraz próg dopłaty rocznej dla 2026 r. Wynik jest orientacyjny i nie zastępuje weryfikacji wszystkich warunków ustawowych.
Wpłaty pracodawcy do PPK nie są częścią wynagrodzenia brutto pracownika. Wpłata pracodawcy jest jednak uwzględniana w przychodzie pracownika dla celów podatku dochodowego, dlatego ten kalkulator służy przede wszystkim do pokazania wysokości wpłat na rachunek PPK.
Informacje o narzędziu Ile wynoszą wpłaty do PPK?
Podstawowa wpłata pracownika do PPK wynosi 2% wynagrodzenia, a pracodawcy 1,5%. Uczestnik spełniający warunki może obniżyć swoją wpłatę podstawową nawet do 0,5%.
Wpłaty dodatkowe są dobrowolne: pracownik może zadeklarować do 2%, a pracodawca do 2,5%. Dzięki temu każda ze stron może finansować maksymalnie 4% wynagrodzenia.
Kalkulator pokazuje również ustawowe dopłaty państwa: 250 zł wpłaty powitalnej i 240 zł dopłaty rocznej, z zastrzeżeniem spełnienia warunków programu.